söndag 17 juni 2012

Buxbom !

En liten glimt av trädgården, närbild om man säger så! Mitt lilla buxbom träd som jag fick för ganska många år sedan av en kär vän står så fint år efter år. Kvittar hur kall vinter det har varit så är det lika fint :O) så man får hoppas att det fortsätter så kommande år också. Jag gillar buxbom men har inte vågat köpa några nya de senaste åren pga den där svampsjukdomen som drabbat buxbom! Har man väl fått in den i sin trädgård är det bara att gräva upp buskarna vad jag har förstått o det vill man ju helst undvika. 

I helgen har det blivit lite ogräsrensning - och det har jag faktiskt kunnat göra stående mestadels, något litet knäböj mellan varven men annars har det varit bra höjd på det som skulle bort :O) De e väl konstigt att allt har något gott med sig att kunna stå rak o dra ogräs ja då får man vänta en stund mellan rensningarna :O) Kanske inte att eftersträva men ändå :O) :O)

En liten loppis också förstås, idag!! Visar mina små fynd nån dag!!

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar